Köpvillkor.
För att ingå avtal med Monroe Design skall man vara över 18 år. Är man minderårig krävs målsmans tillstånd. Vid eventuell tvist kommer Monroe Design följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Säkerhet
För att öka våra kunders trygghet vid köp från oss har vi i samråd med vår säkerhetsexpert bestämt att införa nedanstående rutiner för att öka säkerheten vid köp. Vårt interna säkerhetssystem varnar om en order misstänks kunna vara ett bedrägeri. Säkerhetssystemet bygger på ett antal olika parametrar som har satts upp av vår säkerhetsexpert och våra andra samarbetspartners. Om säkerhetssystemet slår till väljer vi att inte leverera aktuell order. Ibland innebär det att en order stoppas trots att det inte rör sig om ett bedrägeri. Vi hoppas att du som kund har överseende med detta eftersom det rör sig om din säkerhet. Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls och ärendet lämnas sedan till vår säkerhetspartner för vidare uppföljning.
Leverans
Alla våra dekorer produceras omgående vid beställning och levereras normalt inom 2 veckor från beställningstillfället. Vi reserverar oss för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att en viss färg på vinylfilmen är slut. Detta beror på att det ibland är svårt att förutsäga åtgången. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din beställning eller om du har frågor kring leveranstider etc. Om en viss färg på vinylfilm tar slut och detta innebär en försening i din beställning och om du då väljer att avbeställa den via vår kundtjänst tas inga avgifter ut.
Leveranstid
Normal leveranstid från Monroe Design är 5-14 dagar. Samtliga order skickas till ditt utlämningsställe. Därifrån skickas sedan en pappers-avi som du tar med dig när du hämtar ut ditt paket. Beställningar som inte hämtas ut av mottagaren ersätts inte ekonomiskt. Om du väljer direkt banköverföring som betalmetod, får du gärna besvara bekräftelsemeddelandet som du får per e-post så fort du satt in pengarna. På så sätt vet vi direkt att produktionen kan börja och du får din produkt snabbast möjligt.
Rea/Erbjudanden
REA/erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så länge de ligger kvar på monroedesign.se.
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut och kontakta vår kundtjänst omedelbart om du undrar över något. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen med ditt ordernummer på, för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst. Vill du annullera eller ändra något i din order ber vi dig att höra av dig till vår kundtjänst snarast möjligt. Då våra leveranser sker så fort som vi hinner, är det dessvärre inte alltid möjligt att ändra i ordern, men vi kollar gärna upp det åt dig!
Frakt
Vi skickar våra paket med Posten Sverige AB. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Monroe Design betalningsansvariga. Du måste dock meddela vår kundtjänst om detta inom 2 månader. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du ekonomiskt ansvarig. Detta gäller dock inte om du skickar en reklamation eller felexpedition tillbaka till oss. Då står istället Monroe Design som ekonomiskt ansvarig.
Betalningsvillkor
Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter tillkommer förutom frakten som står i varulistan när du genomfört ditt köp. Du har möjlighet att välja vilket betalsätt som passar dig bäst. Vi erbjuder två olika sätt att betala ditt köp – direkt banköverföring eller PayPal.
Kundtjänst
Vi har kundsupport via e-post eller telefon. För att erbjuda snabbare leveranser går din order iväg direkt till produktion, därför är det tyvärr oftast inte möjligt att annullera din order eller göra ändringar i efterhand. Ring oss gärna, så dubbelkollar vi om det är för sent att ändra något. Vi besvarar alla ärenden som inkommer till oss. Om du inte har fått något svar kan det bero på att våra mejl har fastnat i din brandvägg. Kontrollera med din leverantör. Om du har väntat mer än 24 timmar på ditt svar så ber vi dig att kontakta oss igen, då det troligen uppstått ett tekniskt fel. Vid eventuell tvist kommer Monroe Design följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Ångerrätt
Vi på Monroe Design vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Därför ger vi dig alltid öppet köp i 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid originalförpackningar. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot. Följ steg 1 och steg 2 enligt nedan för att skicka tillbaka dina varor till oss. I paketet lägger du en lapp med ditt ordernummer och din anledning till retur. Paketet skickar du till: Monroe Design, Varvsgatan 12, 117 29 Stockholm.
Byten & returer
#1 Returpaket: När du ska skicka tillbaka varor till oss ska du helst använda samma paket som du fått varorna i.
#2 Returporto: Vid retur betalar du portot. Vid reklamation bjuder vi på returportot. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Du betalar endast för de varor du behåller samt för fraktavgift. Väljer du att returnera hela ordern så betalar du endast för frakten. Vi justerar din betalning så fort det att returen inkommer.
Om du betalat via direkt banköverföring, återför vi pengarna till ditt bankkonto. Tänk på att pengarna går tillbaka på samma datum då du en gång gjorde din beställning. När du gör ett kontoutdrag eller ringer din bank får du se tillbaka i transaktionerna. För betalning via PayPal, sätts pengarna in på samma PayPal-konto som de kom från. OBS! Normalt tar det ca två veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag.
Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 60 dagar. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer. Din reklamation skickar du i retur till följande adress: Monroe Design, Varvsgatan 12, 11729 Stockholm. OBS! Vid en reklamation görs en utredning av produkten. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer. Vid eventuell tvist kommer Monroe Design följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Ej utlösta paket
Om vi får tillbaka paket från som inte lösts ut från utlämningsstället inom 2 veckor, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för varan.
Order
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Du kan även logga in på sidan och se beställningshistorik.
Skyldighet
Kunden är skyldig att lämna de begärda uppgifterna i registreringsformuläret (namn, adress, etc.) sanningsenligt och fullständigt. Skadestånd på grund av felaktiga uppgifter skall betalas av kunden.
Garantier
Monroe Design åtar sig inte garanti för vårdslöshet och avvikelser i produkten. Med bilder och andra trycksaker kan mindre avvikelser i färg samt ytkvalitet förekomma på grund av bearbetning eller utskriftsteknik. Observera även att online-bilder kommer att variera från bildskärm till bildskärm och kan aldrig exakt matcha originalet.
Copyright
Kunden har inte rätt att kommersiellt producera, reproducera eller sälja våra produkter själv eller via tredje part, eller att erbjuda produkter från vårt sortiment till försäljning online med eller utan förhandsgranskning eller visa dem online för något annat ändamål, utan Monroe Designs vetskap. Bildernas rättigheter är förbehållna av Monroe Design.