Stockholms mest älskade glasseria – StikkiNikki – har på 7 år växt från en liten kiosk till hela 5 butiker med hardcore-fans som troget återkommer varje sommar. Grundaren Nicole Emson har haft fullt upp med att göra över 700 liter ekologisk gelato varje dag. En omfattande uppdatering av varumärkets visuella kommunikation behövdes och Monroe Design fick äran att gå loss! Webbdesign, väggdekor, skyltfönsterdekor, trycksaker och uppdatering av logotyp gjordes.
Vi personifierade Nicole i form av en barnsligt glad ko, som vilken ungesom helst känner igen på skyltfönsterna.
Matchande naiva väggdekaler i samtliga butiker gjordes också, för att på ett lättsamt sätt informera köande kunder om StikkiNikkis ekologiska ideologi. Vi fotograferade sedan väggdekalerna, glassen och personalen till den mobilanpassade, tvåspråkiga och sökmotoroptimerade hemsidan. Blir man inte glassugen efter ett besök på den, gillar man helt enkelt inte glass!
Dela